X
تبلیغات
کالج کارآفرینی تیوان

رقصیه نفر که ظاهرا هم مداحه و هم طلبه،اومده و توی وبلاگش در مورد یکی از پست های بنده که عنوانش«مداحی که دشمن حسین(ع) است» مطلب نوشته و به خیال خودش جواب داده.

بخشی از پست بنده این بود:«...بعضی از مداحان پاشون رو فراتر گذاشته و توی مداحی هاشون به کفر گویی می پردازند.مثلا یکی از مداحان(که احتمالا میشناسیدش)توی یکی از مداحیهاش اینطوری میگه:«مادرت،زهرا(س) رحمن است و رحیم*** زینب تو مالک یوم الدینه***ایاک نعبد و ایاک نستعین***مهدی تو باشد مالک زمین***». همون مداح میگه:«حیدر،خالق ارض و سمائی**حیدر،حیدر،روزی ده ماسوایی**» بعد این آقای محترم اومده و اینجوری جواب داده که: «من در پاسخ این مطلب چند فراز از خطبه البیان مولا را با یک حدیث از امام صادق نقل میکنم .

قال صادق علیه السلام : نحن صنایع الله والناس صنایع لنا (ما اهل بیت صنایع خداوند هستیم و تمام مردم صنایع ماهستند )

یا اینکه امیر المومنین در خطبه البیان میفرماید :

....انا بکل شی ء علیم  (من به تمام چیزها عالمم )

...انا مقلب القلوب والابصار (من مقلب القلوب و ابصار هستم )

....انا  "ذلک الکتایب لا ریب فیه للمتقین 

....انا مخرج المومنین من القبور( من خارج کننده ی مومنین از قبور هستم)

...انا الغفورالرحیم و ان عذابی هوالعذاب الالیم (من غفور رحیمم و بدرستیکه عذاب من همان عذاب دردناک است)

...انا الباری ء انا لمصور فی الارحام(من پدید آورنده هستم من تصویرگر انسانها در رحم مادرانشان هستم )

و در حدیث معروفی معصوم می فرماید : در مقام ما غیر از الوهیت (یعنی الله بودن) هر چه بگویید درست است .

خوب حالا شما بفرمایید در مقابل این مقامها ما اگر به فاطمه زهرا بگوییم رحمن یا رحیم یا .... کدام کفر است ؟چرا مقام اهل بیت را با عقل کم خودمان متر میکنیم و هرچیز را که ما نمیفهمیم برایش حکم غلط صادر میکنیم ؟

البته اگر ما به هر کسی جز خدا بگوییم الله کفر است وشرک است و اگر آگاهانه باشد (یعنی به قصد کفر گویی نه از سر حماقت و جهل) گوینده مرتد است و قتلش واجب. اما لفظ خدا در فارسی معادل الله عربی نیست و معنی صاحب دارد»

منم ناچار شدم که جوابش رو بدم بهش بفهمونم که سخت در اشتباهه:

جواب من:

والسلام علی من اتبع الهدی

این مطلب زشت و تفسیر به رای خودتون رو که توی این پست نوشته بودید رو خوندم.
آیا شما مفسر قرآن هستید؟؟
آیا علم رجال رو مسلطید و همشو خوندید؟
آیا جان کلام اهل بیت رو می فهمید؟؟؟

مطمئنا و یقینا اینطور نیست!!!!
پس چرا به خودتون اجازه میدید که این مطلب و این احادیث رو به قول خودتون با عقل کم خودتون مقایسه کرده و بعنوان جوابیه بیان کنید.
ای کاش حداقل ذکر منبع هم نسبت به مطلب بنده میکردید تا اگه کسی واقعا شبهه ای داشت بیاد و بپرسه تا اگه تونستم و بلد بود راهنماییش کنم.
ولی متاسفانه نه رسم امانت دذاری رو رعایت کردید و نه از تفسیر به رای و نظر خودتون،اجتناب کردید.
مطمئنا فردای قیامت و در قبال این حرفتون در پیشگاه ذات اقدس اله مسئول خواهید بود.

اما جواب این احادیثی که ذکر کردید:

****نحن صنایع الله والناس صنایع لنا : یعنی ما تربیت شده ی خدا هستیم و مردم هم تربیت شده ی ما.
وگرنه که خالق تنها خداست و علی(ع) و سایر ائمه و معصومین نیز مخلوقند چون قرآن میفرماید: «ذلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ » انعام-102
یعنی این الله است که پروردگار و تربیت کننده شماست و جز او معبودی نیست و خلق کننده ی همه چیز است.
میشه بگید همه چیز یعنی چی؟؟؟
یعنی هم جن و انس و جماد و نبات و ... که ائمه اطهار هم جزءی از اون هستند.
پس برداشت شما از این آیه کاملا غلط و برابر با شرک بود.

***انا بکل شی ء علیم : یعنی انا بکل شیء علیم باذن الله.
یعنی من همه چیز رو با اجازه ی خدا می دونم و همه چیز یعنی اون چیز هایی که خدا اجازه داده باشه و اگه اجازه نداده باشه من نمیدونم.
بعنوان مثال توی نهج البلاغه حضرت علی(ع) میگه من تنها رازی رو که هرچی سعی کردم بهش دست پیداکنم و خدا هرگز به من اجازه نداد که اونو بدونم، راز مرگ بود.

خوب!! آیا این با ان بکل شی علیم سازگاری داره؟؟؟؟؟

پس اینم خطا و تفسیر به رای بعدی شما.

***انا مقلب القلوب والابصار: یعنی اینکه من تغییر دهنده قلبها و دیدگان هستم و با نور هدایتی که از طرف خداست بقیه رو هدایت میکنم و در اونها تغییر ایجاد میکنم و اگه خدا نخواد من هرگز نمیتونم در اونها هم تغییر ایجاد کنم و اونها رو هدایت کنم چون خدا میگه: «ِ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ»
یعنی وهرکس رو که خدا گمراه کنه،چه کسیه که بتونه اونو هدایت کنه.

یعنی یه عده هستن که هرگز هدایت نمیشن چون خدا بخاطر گناهان این افراد،اونها رو از هدایت محروم کرده.
پس بازم اینجا به خطا رفتید و این حدیث رو...

***انا "ذلک الکتایب لا ریب فیه للمتقین:
یعنی من آن کتابی هستم که هیچ شکی در اون نیست و هدایتی برای اهل تقواست.
علی(ع) قرآن ناطق است و کتاب الله قرآن مکتوب و غیرناطق.
واگر نورهدایت الهی و تقوا،وجود نداشته باشه،حتی یه عده از افراد به ظاهر دیندار(مثل خوارج) در مقابل بر نیزه شدن قرآن غیر ناطق،قرآن ناطق رو وادار به حکمیت میکنن.
پس آیا قرآن ناطقی که تفسیر و زیر و روی قرآن مکتوب رو به اذن خدا میدونه افضل است یا قرآن مکتوب و غیر ناطق.

پس علی(ع) قرآن ناطق است. و این حدیث یعنی همین.


دیگه از شرح بقیه احادیث خودداری میکنم.
ولی برادر عزیز شما کاملا مسیر اشتباهی رو طی کردید.
و این دقیقا همون مسیری است که برخی از مداحان عزیز متاسفانه از روی عدم علم،وارد اون میشن و بجای خدمت به اهل بیت(ع) به اونها ضربه میزنن.

البته من نمیدونم شما مداح هستید یا نه.

ولی مسئولیت شرعی و عرفی تمام این مطالب به عهده ی شماست.

والسلام علی من اتبع الهدی


بعد اون جواب داد: «داداش من سلام علیکم مگه من چی غیر از این گفتم ؟ شما حرفتون تایید عرایض بنده است که »


جواب مجدد بنده: «نه!
کاملا در اشتباهی!!!
حرف من تکذیب و رد حرفهای شماست.
ضمنا ای کاش کامنت های قبلیم رو هم میذاشتی تا بقیه اونا رو بخونن و خودشون قضاوت کنن.
ولی شاید به نفعت نبوده که اونا رو تایید کنی و بذاری تا بقیه بخوننش!!!

به هر حال حقیقت از ذات اقدس اله مخفی نیست و شما در قبال گمراه کردن دیگران و به دفاع از کفرگویی دیگران(که به عقیده ی خودتون عین ثوابه) و همچنین در قبال خون پاک شیعیانی که به خاطر این حرفها کشته شدن و میشن مسئول هستید.

چون طبق آیات قرآن، راضی بودن به گناه و کفرگویی دیگران انسان رو در همون گناه و کفرگویی و عواقب اون شریک میکنه.
همونطور که راضی بودن به اعمال خیر دیگران، انسان رو در ثواب اونها شریک میکنه.

والسلام علی من اتبع الهدی»



یه سوال هم توی وبلاگ مهیمن که وبلاگ قرآنی هست و مال خودمه ازم پرسید و اونم درباره ی یه پستی بود تحت عنوان «ننه عایشه!» که درباره عایشه(لعنة الله علیها) نوشته بودم:«سلام علیکم من خضرایی هستم که لطف کردید و وقتتان را در وبلاگ من صرف کرده بودید ببخشید که به علت اشتغال به تحصیل و منبر رفتن و سرودن شعر و آموزش مداحی  ومدیریت مرکز آموزشهای تخصصی مهد قران کشور  نمیتوانم زیاد به کامنتهای وبلاگ سابقم سر بزنم  اگر امری داشتید  به سایت موسسه سر بزنید  در خدمتم . اما دو مطلب : اول اینکه قبل از شناختن کسی  نسبت به  بی آگاهی بودن وی قضاوت نفرمایید و کافیست نام فرد را یک سرچ کنید تا حداقل  بفمید سواد خواندن نوشتن دارد یا نه ؟ ثانیا مطلبتون در مورد عایشه درست است اما امر مقام معظم رهبری  در کردستان چه بود مگر ایشان نفرمودن از اشاعه ی این مطالب بپرهیزید ؟ شما کافیست یک زنگ به بیت رهبری بزنید و نظر ایشان را در مورد  مطلبتون بپرسید . یا علی »

جواب من: «سلام و درود بر شما
من نسبت به کم اطلاعی شما قضاوت نکردم بلکه نسبت به اون یقین دارم.
اگه حضرتعالی علامه ی دهر هم باشید،دفاع کردن شما از برخی مداحانی که کفرگویی میکنن به هیچ وجه من الوجوه با مذهب مقدس شیعه سازگاری نداره.

در مورد امر مقام معظم رهبری باید خدمتتون عرض کنم که مقام معظم رهبری به دنبال اتحاد بین شیعه و سنی هستند چون ایشون هم رهبر شیعیان هستند و هم رهبر سنیان.
اما آیا به نظرشما ایشون حاضرند بر سر اصول در مقابل اهل سنت کوتاه بیان؟؟؟؟
نه! هرگز!
پس اون حرفشون یا حرفهای مشابهی که در مورد پرهیز از اختلاف زدن چه معنایی داره؟؟؟
معناش اینه که در محافل کلی و عمومی(مثل صدا و سیمای ایران،محافل و اجتماعات بزرگ و...) نباید به این مباحث دامن زد و موجب اختلافات مذهبی شد.
و به همین خاطر هم هست که کنترل صدا و سیما و محافل بزرگ چون به دست ماست از این اختلافات جلوگیری میشه و نه اهل سنت و نه شیعیان معمولا در اینجور جاها نمیتونن با این مباحث همدیگر رو تحریک کرده و اختلافات بزرگ مذهبی و ... درست کنن.
اما در فضای ماهواره و اینترنت که دیگه از  کنترل ما خارجه و فضای بسیار بسیار گسترده و جهانی ای هست این کار هیچگونه مانعی نداره. چون توی این فضا اهل سنت و مذاهب و فرقه های مختلف ضاله به شدت بر علیه اسلام و شیعه شبهه افکنی میکنن و جلوگیری از اونها  برای ما مقدر نیست و یا هزینه بر هست.
به همین دلیل در فضای ماهواره و اینترنت برخی از علماء و مراجع بزرگوار شیعه (مثل آیت الله قزوینی و مثل آیت الله العظمی مکارم شیرازی و...)دست به اقدامات مختلفی از قبیل راه اندازی سایت،راه اندازی شبکه های ماهواره ای و ... زدن و آزادانه به شبهات  و مباحث اهل سنت و سایر فرقه های ضاله پاسخ میدن و از شیعه علی(ع) دفاع میکنن.

پس باید دید که حرف مقام معظم رهبری برای چه جا و مکانی گفته شده و اینو درک نمیکنه کسی مگه اینکه اهل بصیرت باشه.

والسلام علی من اتبع الهدی »



نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 توسط مهدی
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | مهدی شعبان  

بـه وبـلاگ عـطــشــان خـوش آمدید سایت شیرز, عطشان, شیرز, یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا, ساقی عطشان, مهدی شعبان, کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای وبلاگ عطشان محفوظ است , طراحی توسط: مهدی شعبان, mehdi shaban, وبلاگ عطشان،وبلاگی درباره عاشورا و تاثیرات عظیم آن, پایگاه اینترنتی عطشان, سقای عطشان بر لب دریاست عباس یک آسمان غیرت، هزارانش ستاره نقش زمین در دامن صحراست عباس, پایگاه عطشان,